دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
ث

حوزه/ در پی افزایش درگیری‌های فرقه‌ای در منطقۀ پکوچرا، واقع در ایالت تریپورای هند، چندین مسجد مورد حمله قرار گرفت .

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، در پی افزایش درگیری‌های فرقه‌ای در منطقۀ پکوچرا، واقع در ایالت تریپورای هند، چندین مسجد مورد حمله قرار گرفت . شاهدان عینی گزارش کردند که افراط گرایان با یورش به مساجد منطقه ، صندوق‌های کمک مالی را شکستند و پول‌های جمع‌شده برای امور مذهبی را دزدیدند.

بنابر گزارشات، افراط گرایان هندی همچنین در این یورش به قرآن کریم ، کتاب مقدس مسلمانان، توهین کردند که احساسات جامعۀ مسلمان منطقه را عمیقاً جریحه‌دار کرده است. تدابیر امنیت شدیدی در این مکان برای جلوگیری از خشونت بیشتر اتخاذ شده است.

نیروهای انتظامی در حال تحقیق دربارۀ این حوادث هستند و تلاش‌هایی برای شناسایی مسببان این حملات در جریان است؛ با افزایش تنش‌ها، وضعیت همچنان حساس است و بیم‌ آن می‌رود که در صورت عدم اقدام سریع برای بازگرداندن آرامش و رسیدگی به شکایات افراد آسیب‌دیده، درگیرهای فرقه‌ای بیشتری رخ دهد.

گفتنی است چند سالی می‌شود که این منطقه در هند (تریپورا)، شاهد اختلافات فرقه‌ای بوده که مسلمانان از این وضعیت رنج می‌برند.

یکی از ایالت های کشور هندوستان می‌باشد که در شمال شرقی این کشور و در منطقه آسام واقع گردیده‌است. پایتخت و بزرگترین شهر این ایالت شهر اگرتلا می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha